Subaru
Subaru je již několik desetiletí přesvědčeno, že ideální hnací jednotkou pro bezpečný přenos výkonu je Symmetrical AWD. Proč ne přední nebo zadní pohon kol? Oba dva mají v určitých podmínkách nepochybně své výhody. Ale pouze rozdělování síly na všechna čtyři kola (namísto dvou) dokáže spojit příjemné řízení a větší pocit bezpečí ve všech situacích. Vysvětleme si proč... Zaprvé, objevuje se tu radikální kombinace umístění krátkého nízko položeného těžiště boxer motorů a umístění přímého převodu podél středové linie vozu. To tvoří stabilní strukturu při startování stejně jako jedinečnou schopnost odbočovat a reagovat. Se systémem AWD v srdci vozu je celek potom nesmírně efektivní – poskytuje precizní citlivost při odbočování, stejně jako stabilitu za jízdy při vysokých rychlostech nebo za špatného počasí. Je to právě tato úroveň rovnováhy a předvídatelnost AWD, která poskytuje vozům Subaru vozům pohyblivost a schopnost reagovat lepší než u běžných AWD systémů. Proto je Subaru špičkou v této klíčové technologii už tak dlouho.
Rovnováha Symmetrical AWD je důsledkem podélně montovaných komponent s téměř dokonalou osovou symetrií. Motory jsou montovány nízko, nejtěžší části (jako převod) jsou umístěny vzadu, a to i v rozvoru kol. A tak nejen, že je váha rozložena mezi stranami, ale těžiště leží ideálně také mezi předními a zadními koly.